בחירת חברת הדברה אינה משימה קשה ומורכבת אך חשוב מאד להכיר מספר עובדות על מנת לדעת כיצד יש לבחור אותה באופן אופטימלי. ראשית כל, החברה חייבת להיות בעלת ניסיון וידע בסוג המזיק בו ביקשתם לטפל. לדוגמא טיפול בבעיית טרמיטים או ג’וקים שונה מטיפול בבעיה של נמלת האש הקטנה. שנית, זו לא חברת שיפוצים ולא חברה העוסקת בעבודה אחרת בתחום ה- HANDY MAN. מדובר בחברה שהעובדים שלה הוכשרו לתפקידם על ידי המשרד להגנת הסביבה יש להם רישיון הדברה בתוקף, עד כדי כך שבחנויות רעלים הם היחידים שלא מסוננים החוצה, אלא מורשים לקנות את חומרי ההדברה הנחוצים לעבודתם.

 

כיצד יש לוודא שבחרתם בחברת ההדברה הנכונה?

קראו היטב את החוזה עליו חתומה החברה, וודאו שאין כאן “שגר ושכח” אלא טיפול יסודי בכל פעם שתיתקלו בבעיה של מזיקים בבית ובסביבתו. ודאו כי החברה נחלה הצלחות ולא העמידה את הילדים ובעלי החיים של לקוחותיה הקודמים בסכנת חנק או הרעלה. אם שאלתם את עצמכם איך בוחרים את חברת ההדברה ומהו ערוץ המידע הכי אמין לגביה, זהו בדיוק האמצעי: קיום שיחה עם לקוחות קודמים ווידוא שהיא הצליחה במשימתה ופעלה תוך קיום כל כללי הבטיחות וכמובן קבלת אחריות בכתב על ההדברה.

 

 

במקרה של רצון בביצוע של הדברה ירוקה כדאי לדבר מראש עם המדביר ולראות באיזה חומרים הוא משתמש

 

מחירי חברת הדברה

כמובן שלפני כל פעולה קבלנית שתזמינו תצטרכו להיות בקיאים בטבלת המחירים. הבסיס לגבי איך לבחור את חברת ההדברה הוא להכיר מחירים של רעלים, אבקות, אמצעים אלקטרוניים להדברה וכד’ – ולהסיק האם המחיר של חברה ספציפית הוגן, סביר או בלתי סביר. ככל שתבדקו יותר חברות הדברה ותבדקו מחירי שוק של חומרי גלם בישראל תדעו בעצמכם להעריך מחירים של חומרים אלה ולדעת מה שווי העבודה, ועל סמך שני אלה – להעריך את שווי השירות כולו.

עוד פרמטר שקובע את המחיר הוא עד כמה הבעיה דחופה. במקרה שבו ראיתם חולדה בבית אז הזמנת מדביר חולדות בשעת לילה מאוחרת תהיה הרבה יותר יקרה מאשר הזמנה מסודרת מראש.

הציעו לנו הצעה יקרה מהרגיל לביצוע הדברה, האם בכך יסתיימו המגעים עם החברה?

לא. מומלץ לוודא על מה משלמים בשירות, כי ייתכן ומדובר בחברה יותר יסודית, שמבצעת את העבודה ביתר אדיקות לטובת בני הבית ובעלי החיים שמתגוררים בו. מומלץ לוודא מה הייתה עושה חברה אחרת הגובה מחיר ממוצע. ייתכן כי דווקא על השירות הזול שלה לא הייתם מסוגלים להתפשר, ורק השירות היקר והיסודי הוא מה שאתם צריכים. כמובן שבמידה ולא מצאתם כל ערך מוסף בחברה היקרה, אין סיבה אמיתית לשכור את שירותיה.

אם למשל הזמנתם שירות של הדברת נמלים או עכברים אז המדבירים יבואו ויעשו סריקה של האזור כדי לזהות בוודאות את המזיק ואחרי ביצוע הדברה יסודית הם ידריכו את בעלי המקום על איך למנוע את התופעה וגם יתנו אחריות על העבודה.