הדברת חולדות

הדברת חולדות על ידי מדביר מקצועי

חולדות הן לא המכרסם האהוב על בני אדם, בטח לא אם הן נמצאות בסביבת הבית. הפרווה של החולדה היא מצע נח לפרעושים שעוברים איתה ממקום למקום.
נשיכה של חולדה עלולה להיות קטלנית לבני אדם. לחולדה יש שיניים חדות מאוד וחזקות והיא יכולה להעביר מחלות קשות בנשיכה. נשיכת החולדה יכולה גם לפגוע ברכוש יקר ועדין כמו כבלי חשמל או תקשורת, עצים, קירות ורהיטים.

בישראל קיימים 2 מינים של חולדות והם חולדה מצויה וחולדת חוף. שניהם מזיקים והחולדה שנמצאת בדרך כלל בבתים ובמקומות שבני אדם חיים בהם היא החולדה המצויה.

יש שיטות שונות להדברת חולדות:

ביצוע הדברת חולדות בבית או בעסק מחייב איש מקצוע מנוסה שהוא  מדביר הנושא רישיון כי רק הוא רשאי להשתמש בצורה מבוקרת ברעלים להדברה.
אם זיהיתם חולדה בבית או בחצר אל תחכו. רצוי להזמין מיד לוכד חולדות שהוא מדביר מקצועי.
הצבת פיתיונות מורעלים במערכות ביוב או בנקודות מסומנות

שיטת הדברה זו מיועדת בעיקר במבנים הכוללים אחסנת מזון או מבני תעשייה. זוהי שיטת הדברה קבועה בה המדביר מגיע אחת לחודש ומציב פיתיונות רעל בתוך תיבות האכלה בטיחותיות ונעולות כדאי שחיות מחמד ואנשים לא יגיעו לרעל. הרעל הוא מסוג אנטיקואגולנט שבעצם פוגע במערכת קרישת הדם של המכרסם המוות הוא לא מידי ומופיע לאחר 3-10 ימים ולא מידית

לאחר האכילה. החיסרון הידוע של שיטה זו הוא, הימצאות פגרים של חולדות במקומות לא ידועים והדפת ריח רע. יחד עם זאת, עד שהרעל יגרום למות החולדה היא יכולה להסב נזקים. חובה לציין כי המדביר נוהג בזהירות רבה ומבוקרת בהצבת הרעלים ומזהיר מראש בני אדם כי מדובר ברעלי הדברה ועל אמצעי הזהירות שיש לנקוט.

פלג חבר ארגון המדבירים

הצבת מלכודות לחולדות מסוגים שונים

מלכודות לחולדות הן שונות ממלכודות עכברים. מדובר במלכודות גדולות יותר. קיימים מגוון סוגים של מלכודות: דבק, קפיץ,דלת צונחת ורשת. היתרון המובהק של המלכודות הוא בכך, שהחולדה נתפסת מידית ונמנעים נזקים, אין פגר במקום לא ידוע, כך גם נמנעים מחרקים שבאים לכרסם בגוויה. אבל, רבים נמנעים משיטה זו כיוון שהיא גורמת סבל לחיה. מלכודת חולדות צריך לדעת להציב בצורה חכמה כי החולדות הן חיות חכמות שלומדות את השטח.

הדברת חולדות אלקטרונית ללא שימוש ברעל

השיטה לביצוע הדברת חולדות אלקטרונית מקובלת ומבוקשת מאוד. זוהי שיטת הדברה מאוד מתקדמת, אינה כרוכה בשימוש ברעלים או השארת פגרים. קיימת מערכת אלקטרונית המפיצה רעש בעצמה גבוהה מאוד שאינו נשמע לבני אדם, עוצמת הרעש מבהילה וגורמת לחולדה למצוקה עד שהיא מתרחקת מהאזור. חסרונה של השיטה הוא, שמדובר בהדברה יקרה היות והיא דורשת פיקוח מתמיד. אינה יעילה בשטחים גדולים. הדברת חולדות אינה מסתיימת רק בביקור המדביר ופעולתו במקום. המדביר חייב לתלות אזהרות כי מבוצעת הדברה באזור ויש לנקוט באמצעי זהירות לחיות מחמד ולבני אדם. המדביר גם יבדוק שאין במקום מזיקים נוספים כמו עכברים או ג’וקים. אחרי ביצוע ההדברה המדביר ייתן יעוץ על איך למנוע את חזרת הבעיה. במקרים רבים יש חולדות ליד ביובים פתוחים, פחי אשפה לא סגורים, אשפה שנמצאת מפוזרת באזור, קיום של לול תרנגולות באזור ועוד סיבות. עדיפה מניעת חולדות על ידי טיפול בכל המפגעים האפשריים.

למה לבצע הדברת מזיקים איתנו?