הדברת חרקים

ריסוס נגד נמלים

ריסוס נגד נמלים 

לא נוח לבני אדם לחיות עם נמלים בבית. הנמלים מהוות מטרד ותחושה לא נקייה באזור המגורים. אחת משיטות הדברת נמלים היא ביצוע ריסוס נגד נמלים. במאמר הבא נפרט על יתרונות וחסרונות לשיטת ההדברה זו.

ריסוס כימי נגד נמלים 

בעבר השתמשו בריסוס נגד נמלים כימי. הריסוס הזה נחשב ליעיל מאוד, אך עם התרחבות המודעות להשפעתם הרעה של חומרי ריסוס כימיים אלה על בני אדם, מדבירים מעדיפים פחות להשתמש בחומרי ההדברה הכימיים הרעילים. בשוק ההדברות הלכו והתפתחו שיטות הדברה ידידותית יותר לסביבה, ותרסיסים נגד נמלים המופחתים חומרים רעילים. ריסוס נגד נמלים כימי משמש כיום רק בשדות פתוחים.

מי שבוחר למגר את בעיית הנמלים באמצעות ריסוס נגד נמלים באופן עצמאי, ניתן לרכוש תרסיסים קוטלי נמלים בכל חנות מכולת. תרסיסים אלה מורשים למכירה לציבור הפתוח ולא מהווים סכנת הרעלה, אך בכל זאת מחויבים לקרוא בעיון את הוראות השימוש בהם ולהרחיקם מילדים.

ריסוס נגד נמלים ביולוגי

מחקרים רבים נעשים על נמלים. המחקרים חושפים בין היתר מזיקים ביולוגיים, טבעיים שגורמים לתמותת נמלים והרחקתן מהאזור הנגוע. חומרי ריסוס ביולוגיים אינם מזיקים לבני האדם בכלל. באמצעות חיידקים טבעיים הם מצליחים למגר את תופעת הנמלים. שיטות ריסוס נגד נמלים ביולוגיים נחשבים ליקרים אך אינם מחייבים את בני הבית לעזוב אותו ויכולים לנהל אורח חיים עם הריסוס. יתירה מכך, בשיטת הריסוס הביולוגית יש לחזור עליה מספר פעמים כדי למנוע הישנות של קינון הנמלים בסביבת הבית.

התנהגות הנמלים ולמה ריסוס נמלים דורש פעילות חוזרת?

כדי להבין למה ריסוס נגד נמלים הוא פתרון שאינו יסודי, אלא זמני ויש לחזור עליו מספר פעמים, צריך להכיר את התנהגות הנמלים ואורח החיים שלהם. הנמלים הם חרקים שיש להם תפקידים חברתיים בקן. כל הנמלים בקן, ייעודן הוא לשרת את המלכה. המלכה חיה בתוך הקן כאשר יתר הנמלים משרתים אותה. חלקם יוצאים מהקן להביא מזון, וחלקם חיים בתוך הקן. הריסוס משמיד רק את הנמלים שיוצאות מן הקן להביא מזון. אלה שבתוך הקן והמלכה, עדיין חיים וממשיכים להרבות נמלים שגם הן ייצאו מהקן. ברגע שמתבצע הרג של המלכה, הנמלים מתות או מתפזרות לחפש קינים אחרים. מכאן שהדברה יסודית מטרתה להשמיד את הקן כול

 
פלג חבר ארגון המדבירים

ריסוס נגד נמלים

ריסוס נגד נמלים נועד לפתור את הבעיה למנוע ממנה להופיע מחדש. מלבד ריסוס ניתן להשתמש גם בחומרי הדברה אחרים כמו ג'ל. כדאי להתייעץ עם מדביר מורשה שיתן את הפתרון בהתאם לסוג הנמלה.

למה לבצע ריסוס נמלים איתנו?